image description
Otevírací doba

Pondělí - Pátek

image description
Třída Tomáše Bati 87

760 05 Zlín

Jak správně vytvořit landing page

článek1

Rozhodli jste se vstoupit do digitálního světa? Vězte, že v dnešní době to není nic, čeho byste se měli bát. Prostřednictvím webových stránek se o Vás může dozvědět široká veřejnost, a s ní samozřejmě i platící zákazníci. Jste tedy ještě stále na vážkách? Neotálejte už ani minutu. Tvorbou webů a e-shopů Vás v Expert-devu provedeme od začátku až do konce.

Není Vám jasné jak na to, čím začít, co udělat?

Landing page se do češtiny může přeložit jako vstupní, či cílová stránka. Je to první stránka, kterou návštěvník spatří pokud se na Váš web proklikne prostřednictvím reklamy, banneru, odkazu, nebo přímo z vyhledávače. Za přistávací stránku si klidně můžete zvolit svou home page, není to však úplně správná volba. Home page slouží jako rozcestník, naopak landing page má za úkol proměnit návštěvníka v platícího zákazníka. A na to byste se při tvorbě landing page měli stoprocentně zaměřit. Řekněme si pravdu, pokud potenciální zákazník vyhledává typ služby, který poskytujete, nejspíš ho nebude hned od začátku zajímat jakou má Vaše firma historii. Je dobré, když na stránce na kterou se proklikne, uvidí danou službu, kterou hledá, její výhody a cenovou nabídku. Informace o Vaší firmě si následně přečte na staré dobré home page.

Cíle landing page

Některým uživatelům se landing page často plete s microsite. To však není správné. Microsite je samostatná stránka vytvořena pro nějaký akciový produkt či nabídku. Landing page není samostatná stránka, je součástí webu. Její funkce se spojuje s kampaněmi, protože je to stránka, kam směrují všechny linky dané reklamní kampaně. Následně je na ní prezentován produkt, služba nebo nabídka. Podobnost je tedy doopravdy veliká. Avšak landing page by měla vzbuzovat okamžitý zájem, nemá primárně nést informační hodnotu. Měla by mít spíše promující a přesvědčující charakter. Součástí landing page je registrační formulář, nebo kontakt, takže je schopna daný zájem okamžitě vyřešit a dovést zákazníka k cíli.

Tvorba landing page

Již při počáteční tvorbě stránky je vhodné vytvořit si wireframe, který bude přesně znázorňovat kde bude text, kde umístíte tlačítko Koupit, nebo Registrovat, jak velký bude nadpis, jakou fotografii zvolíte... Nezapomínejte, že když člověk čte nějaký leták, plakát nebo si prohlíží webovou stránku, jeho pohled podvědomě napodobuje tvar písmena F. Na svou landing page proto umístěte důležité informace právě na této ose. Určitě nezapomínejte na logo, je to přece pořád Vaše firma. V tomhle případě však není úplně žádoucí prolinkovat logo s vaší domovskou stránkou, návštěvník by se tak lehko zatoulal opět na home page. Používejte titulky a podtitulky, ty jsou totiž mnohokrát čtenější než samotný text. Udělejte je přehledně a jasně, tak aby čtenáře nedonutili stránku opustit.

Na tohle nezapomínejte

Na landing page je velmi důležité mít tlačítko CTA – call to action, neboli výzva k akci. Pod tímhle tlačítkem by se měla schovávat jasná výzva k vykonaní konverze, například koupi, vyplnění dotazníku nebo formuláře. Toto tlačítko by opravdu mělo vypadat jako tlačítko, když ho schováte někde do textu, lidé si ho jen těžce všimnou. Umístění není jednoznačné, určitě nepatří na konec dlouhé stránky, ale ani na samotný začátek. Optimální je umístit jej někam doprostřed.