Tvorba webové stránky: Kde začít a jaká jsou největší úskalí?
Rozhodli jste se vstoupit do digitálního světa? Vězte, že v dnešní době to není nic, čeho byste se měli bát. Prostřednictvím webových stránek se o Vás může dozvědět široká veřejnost, a s ní samozřejmě i platící zákazníci. Jste tedy ještě stále na vážkách? Neotálejte už ani minutu. Tvorbou webů a e-shopů Vás v Expert-devu provedeme od začátku až do konce.
Není Vám jasné jak na to, čím začít, co udělat?
V prví řadě je nesmírně důležité uvědomit si, čeho chcete docílit, koho a proč chcete oslovit, kdo je Vaší nejsilnější kupní silou, kam až chcete expandovat a jakým způsobem si chcete udržovat stávající klienty. Definujte si vlastní podnikatelský záměr, podnikovou identitu Zanalyzujte silné a slabé stránky Vašeho podniku. Zhodnoťte příležitosti a šance, které můžete vlastním úsilím ovlivnit. Nepodceňujte hrozby, které Vám mohou vlítnout do cesty. Když už jim nejde zabránit, můžete se na ně alespoň připravit.
I web musí mít svou adresu
Když už máte vyřešeno, jak a proč chcete vlastně vstoupit na digitální trh, začíná víc technická část celého plánu. Registrujte si doménu. Vámi vybraná doména musí být v první řadě volná. Pokud byste chtěli vytvořit doménu, které název již někdo vlastní, můžete například pozměnit jedno písmeno, nebo přidat nějaký znak. Jestli daná doména již existuje, si můžete na internetu snadno ověřit.
Dále je potřebné si zvolit registrátora. Momentálně je na českém trhu vícero registrátorů, zvolit si můžete na základě ceny, či doplňkových služeb, které Vám registrátor nabízí. Nezapomeňte, že doménu máte v pronájmu a ten se musí pravidelně platit. Je jenom na Vás zvolit si, jak dlouho chcete doménu provozovat.
Připravte si obsah
Váš web je už připraven k nastoupení do služby po technické stránce. Teď se ale musíte zaměřit na tu nejdůležitější část, a tou je obsah. Text není jen „výplní prázdného místa“, jak si mnoho lidí myslí. Na dobře napsaných stránkách kolikrát stojí a padá byznys.
Nikdy však nepřizpůsobujte obsah vizuálu. Webový design by měl odrážet komunikaci Vaší firmy Nejdříve musíte vědět, kolik jakých informací chcete vašim návštěvníkům poskytnout, jaké fotografie k tomu použijete a jaké konverze chcete aby návštěvníci webu dělali – nakupovali, registrovali se, četli aktuální nabídku, zadávali objednávky do kalendáře…
Nejste si jistí, jestli zvládnete otextovat web? Přečtěte si náš článek Poutavý text na webu? Základ úspěšného byznysu!
Hrajte si, tvořte… Designujte!
Jakmile máte připravenou formu textového obsahu, můžete přistoupit k vizuální stránce webu. Nutno však podotknout, že grafika by neměla být tvořena na úkor čtenářského pohodlí. Stránka by měla být na první pohled nápaditá a kreativně řešená, stále by si však měla zachovat dostatečnou přehlednost a členitost.
K lepší představě zatím neexistující stránky si můžete vytvořit wireframe. Jde o model, který Vám pomůže při návrhu designu, rozložení a funkčnosti stránky. Jeho prostřednictvím si sami vytvoříte různé návrhy výsledné stránky, nebo můžete oslovit přímo grafika. Text, fotografie a všechny zbylé komponenty webu, které teď máte již předpřipraveny, můžete různě ohýbat a skládat až dokud nebudete naprosto spokojeni.
Pro jednodušší vstup do digitálního světa, pohodlnou úpravu textů a jednoduchou editaci fotek a rozložení obsahu na webu můžete také použít redakční systémy. Existuje jich velké množství a pokud si necháte vytvořit web na míru, jednoduchý a uživatelsky přívětivý redakční systém je k němu dodáván jako součást celkové služby.
A o tom, jak posunout Váš web nebo e-shop na přední příčky internetových vyhledávačů, se dozvíte v článku Klíčová slova? Klíč k úspěchu na sítích!